Proširena stvarnost u Unity razvojnom okruženju
Sandra Mikić | Diplomski rad
U ovom diplomskom radu predstavljena je mobilna aplikacija koja spada u oblast proširene stvarnosti (engl. Augmented Reality). Zadatak ovog projekta je bio da postavimo animirani karakter na detektovanu ravnu površinu po kojoj on može da se kreće. Zamisao je da pomoću aplikacije postavimo karakter veličine čoveka u holu fakulteta i da on može da se kreće po tom prostoru. Projekat je rađen u Unity-ju, a za kod u skripti korišćen je programski jezik C#. U ovom projektu korišćen je Vuforia softver za prepoznavanje površine i Android mobilni uređaj.
Proširena stvarnost (engl. Augmented Reality, AR) je interaktivno iskustvo stvarnog sveta koji je proširen kompjuterski generisanim sadržajem u realnom vremenu. Cilj proširene realnosti nije samo da prikaže informacije preko onoga što vidimo u stvarnom svetu već da digitalni sadržaj uklopi u stvarno okruženje. Virtuelna stvarnost je slična proširenoj stvarnosti, jer obe omogućavaju korisniku da vidi virtuelne objekte, ali lako ih je razlikovati. Proširena stvarnost na stvarno okruženje dodaje slojeve virtuelnih objekata, dok je kod virtuelne stvarnosti celo okruženje virtualno. Prednost kod rada sa proširenom stvarnošću jeste to što je pristupačna oblast za istraživanje, jer su softveri su besplatni i nije potrebna dodatna skupa oprema. Ako imate pristup internetu, smart mobilni telefon i kompjuter možete da napravite aplikaciju proširene stvarnosti.
U ovom projektu korišćen je softver za prepoznavanje površine Vuforia SDK (SDK- Software Development Kit), koji je integrisan sa Unity-om. Šta softver za prepoznavanje površine radi? Kamera telefona identifikuje interesantne tačke u prostoru, na primer pukotine, i prati kako se te tačke kreću kroz vreme. Kombinacijom ovih tačaka i senzora u telefonu, softver određuje poziciju i orijentaciju telefona dok ga pomeramo u prostoru. Softver gradi svoje shvatanje okruženja kako bi mogao da postavi objekte tako da se oni uklapaju u stvarni svet. Ovakvo praćenje se oslanja na GPS, akcelerometar, žiroskop i složenije algoritme za procesiranje slika da bi postavili virtualni objekat u okolinu. Softver se ponaša kao da su postavljeni virtuelni objekti povezani za specifičnu lokaciju u stvarnom svetu.
https://mt.elfak.ni.ac.rs/index.php/sr/projekti/11-kategorija-sr-yu/projekti/33-prosirena-stvarnost-u-unity-razvojnom-okruzenju#sigFreeId0d67020c54
Kako naša aplikacija radi?
Kada pokrenemo aplikaciju potrebno je da par sekundi blago pomeramo kameru, kako bi softver dobio uvid u naše okruženje i detektovao ravne površine. Zatim kliknemo na ekran telefona, na površinu gde želimo da postavimo 3D karakter. Kada dodirnemo ekran softver postavlja nevidljivu ravnu površinu sa našim karakterom na detektovane ravne površine u našem okruženju. Pomoću ove ravne površine i detektovanih površina oko nas, naš karakter može da se kreće u našem okruženju. Pomeranjem džojstika na ekranu kontrolišemo kretanje karaktera po prostoru, dok pritiskom na Attack dugme aktiviramo nasumično izabranu animaciju napada.