3D model Niške tvrđave i prikaz u realnom vremenu
Završni rad | Vladan Trkulja
Zadatak ovog rada je da se kroz 3D scenu realizovanu u programu Unreal Engine 4 prikaže Niška tvrđava. Za modelovanje korišćen je program Blender. Blender ima značajnu ulogu u gejming industriji. Ono što ga čini posebnim je dobra optimizacija i jako mala opterećenost resursa računara pri njegovom korišćenju i naravno to što je besplatan.
Za teksture, odnosno pravljenje materijala, korišćeni su programi Substance Painter 2 i Bitmap 2, koji su vodeći programi u gejming industriji kada su materijali u pitanju. Kao krajnja destinacija modela korišćen je Unreal Engine 4 u kome su svi modeli sjedinjeni sa materijalima, postavljeni na određene lokacije i odrađena sva propratna podešavanja samih modela, svetla, terena. Krajnji cilj projekta je realni prikaz Niške tvrđave iz perioda posle oslobođenja grada sa svim odličjima tog vremena.
Period dešavanja radnje u sceni smešten je u 19. vek. Niška tvrđava kao zaštitni znak samog grada Niša krije u sebi bogatu istoriju. Tvrđava kakvu je sada znamo je zidana na ostacima antičkog i srednjovekovnog utvrđenja. Osim objekata iz turskog perioda u tvrđavi i u njenoj neposrednoj okolini, u nižim slojevima, otkriveni su ostaci iz praistorijskog, rimskog, vizantijskog i srednjovekovnog perioda.
https://mt.elfak.ni.ac.rs/index.php/sr/projekti/11-kategorija-sr-yu/projekti/29-3d-model-niske-tvrdave#sigFreeIdcb1d5b8b40