2D igra u Unreal engine
Ivan Letić | Završni rad
U moru 3D igara koje, kako zbog mlađe publike koja nije odrasla uz 2D igre, tako i zbog statistički većeg profita, preovladavaju tržištem kompjuterskih igara, ponekad se pojavi i neka 2D igrica koja uhvati pažnju čak i te mlađe publike. U vremenu kada je tehnologija ograničavala stvaranje kompleksnijih igara, 2D igre su dominirale gejmerskim svetom. Drugom polovinom 1990-ih, pojavom 3D grafike njihova popularnost naglo se smanjuje. Zbog svoje neprofitabilnosti 2D igre su danas obično deo indie kulture (razvijene su i izdate od strane nezavisnih developera i izdavača).
Iza 2D igara stoji jako slična logika game design-a kao i kod onih sa 3D grafikom istog žanra (na primer 2D platformer i 3D platformer igre), s tim da je pristup postavljanja elemenata, način stvaranja grafičkog materijala (likova / pozadina / animacija) i deo koda nešto drugačiji. 2D igre se zasnivaju na renderovanju iliti projektovanju slika (engl. sprites) na ravnim površinama (engl. planes) u 3D prostoru. Te površine se mogu pomerati ako je u pitanju lik ili animirani predmet, ili biti statične ako je u pitanju deo pozadine. U modernim programima za stvaranje igara moguće je praviti i hibridne mešavine 3D i 2D elemenata, na primer 3D likova koji se kreću po dvodimenzionalnom prostoru ili 2D likova koji se kreću po 3D prostoru. Ovaj rad prvenstveno je bio okrenut demonstraciji razvijanja 2D igre od stvaranja elemenata (engl. asseta) i njihovog postavljanja, do programiranja i eksportovanja projekta.
https://mt.elfak.ni.ac.rs/index.php/sr/projekti/11-kategorija-sr-yu/projekti/26-2d-igra-u-unreal-engine#sigFreeId4c6d2ef564