3D model zgrade aerodroma Konstantin Veliki za prikazivanje u realnom vremenu
Završni rad | Stefan Mitrović
Za izradu 3D modela zgrade aerodroma Konstantin Veliki koristio sam program Blender. Blender je neprofitna 3D grafička aplikacija, može se koristiti za modelovanje, UV mapiranje, teksturisanje, umetanje armature u karaktere, simulacije tečnosti, animacija, rendering, simulaciju čestica i razne druge simulacije i razvoj interaktivnih 3D aplikacija.
Pre početka modelovanja morao sam da fotografišem zgradu aerodroma Konstantin Veliki iz raznih uglova i takođe da imam tačne dimenzije zgrade. Zatim sam slike ubacio u program radi lakšeg modelovanja. Nakon završetka modelovanja svih potrebnih delova za sklapanje zgrade prelazi se na UV mapiranje.
Radi lakšeg UV mapiranja tj unwarp-a zgradu sam radio iz nekoliko delova. UV mapiranje je proces u kome se tekstura tj 2d slika mapira na 3D objekat. To se radi postavljanjem takozvanih seemova gde želimo kao da zasečemo nas objekat. Da pomenem još i to da sto je objekat kompliovanije napravljen to je teze pravljenje UV mapa tj. unwarp tih objekata. UV mapiranje nam služi za postavljanje materijala na nas objekat.
Nakon završetka modelovanja i UV mapiranja objekte ubacujem u Unreal Engine 4 u kome sam radio sklapanje zgrade sa okolinom. To je program koji je dizajniran za izradu video igara. U početku se koristio za izradu pc igara a od skoro su počeli i da ga optimizuju za mobilnu platformu. Nakon ubacivanja objekata potrebno je staviti materijal i postaviti refleksiju na prozorima kao i osvetljenje radi što realnijeg prikazivanje celokupne scene.